خانهزندگی سالمفواید سلامتی گیلاس
زندگی سالم سبک زندگی میوه و سبزیجات ویتامین و مواد معدنی

فواید سلامتی گیلاس

گیلاس: یک انتخاب سالم

چه آنها را شیرین دوست دارید چه ترش، این میوه های قرمز پررنگ یک میوه مغذی هستند. گیلاس کم کالری و پر از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی و سایر مواد مفید برای شما است. ویتامین های C ،A و K. دریافت خواهید کرد. هر میوه ساقه بلند پتاسیم، منیزیم و کلسیم را نیزدر خود دارد. آنها همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و مواد مغذی ضروری کولین را به همراه دارند.

آنچه پژوهش می گوید

گیلاس با تمام مواد مغذی خود به وضوح برای شما مفید است. جای تعجب نیست که آنها به انواع مزایای سلامتی شهرت دارند. اما بیشتر مطالعاتی که هدف آن حمایت از این ادعاها است بسیار ناچیز است. همچنین اگر گیلاس ها را در مقادیری استفاده کنید که به طور منظم خورده نشود – از ۴۵ تا ۲۷۰ گیلاس در روز – این اثرات مثبت را نخواهد داشت. به احتمال زیاد به اندازه کافی آلبالو می خورید تا تفاوت زیادی در سلامت کلی خود مشاهده کنید. بررسی کنید که تحقیقات چه می گوید.

مدافع بالقوه سلول

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است. گیلاس ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که می توانند به بدن شما کمک کنند تا با آسیب روزانه به سلولها مقابله کنید. این ویروس ممکن است از متابولیسم طبیعی، التهاب، ورزش، سیگار کشیدن، آلودگی یا اشعه ناشی شود. برخی مطالعات نشان می دهد که گیلاس شیرین و ترش (آلبالو) هم به کاهش این آسیب کمک می کنند. یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن کمی آب آلبالو ترش به مدت ۲ هفته کمک می کند.

در مورد التهاب مشخص نیست

شواهد نشان می دهد که گیلاس با التهاب مبارزه می کند. محققان ۱۶ تحقیق را برای دریافت پاسخ بررسی کردند. یازده تحقیق نشان داد که خوردن گیلاس یا محصولات گیلاس علائم التهاب را کاهش می دهد. اما مطالعات دیگر این مزیت را پیدا نمی کنند. شایان ذکر است که بسیاری از این مطالعات افراد بسیار کمی را شامل می شود. اثبات یک مزیت سلامتی به گروههای زیادی از افراد نیاز دارد.

رفیق تمرین بالقوه

برخی مطالعات می گویند آب آلبالو به مقابله با آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک می کند. یکی از این مطالعات نشان داد که وقتی دوندگان ماراتن آب آلبالو را برای چند روز قبل و بعد از مسابقه نوشیدند، بهتر از این مسافت طولانی بهبود یافتند. مطالعه دیگری نشان داد وقتی دونده ها قبل از یک مسابقه طولانی، دو بار در روز آب آلبالو می نوشیدند، درد کمتری از دویدن داشتند. این نوشیدنی ممکن است آسیب عضلانی و درد ناشی از ورزش سخت را کاهش دهد.

یاور احتمالی دیابت

در یک مطالعه کوچک روی ۱۹ زن مبتلا به دیابت، کسانی که به مدت ۶ هفته هر روز آب آلبالو می نوشیدند، وزن کم کرده و فشار خون و قند خون خود را کاهش دادند. این بدان معنا نیست که شربت ترش یا تند شما را از ابتلا به دیابت باز می دارد. اما ممکن است کمی به کسانی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند کمک کند.

کلسترول مشخص نیست

در همان مطالعه روی ۱۹ زن، آب آلبالو ترش سطح کلسترول را کاهش داد، که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. اما مطالعات دیگر معتقدند که نه گیلاس های شیرین و نه ترش این عوامل خطر را در بزرگسالان سالم تغییر نمی دهند. برخی از محققان می گویند فقط افرادی که چاق هستند ازمزیت های این میوه های ریز و قرمز بهره می برند.

ممکن است داروی نقرس به شما کمک کند

این ایده که گیلاس ممکن است از حملات نقرس جلوگیری کند، ده ها سال است که وجود دارد. برخی مطالعات کوچک نشان می دهد که این ممکن است درست باشد. اخیراً یک مطالعه بر روی بیش از ۶۰۰ نفر نشان داد که مصرف عصاره گیلاس باعث می شود دوره های ناگهانی درد شدید کمتر باشد. شاید جای تعجب نداشته باشد، این عصاره به ویژه هنگامی که با آلوپورینول، دارویی که اغلب برای کاهش اسید اوریک و محافظت در برابر چنین قسمتهایی استفاده می شود، به خوبی کار می کند.

کمک های احتمالی خواب

خوردن گیلاس شیرین یا ترش ممکن است به خواب بیشتر و بهتری کمک کند. مطالعات نشان می دهد که این اثر گیلاس ظرف چند روز اتفاق می افتد. اما شما باید مقدار زیادی گیلاس بخورید – ۲۵ عدد گیلاس شیرین یا حدود ۱۰۰ عدد گیلاس ترش (آلبالو) در روز. آسان ترین راه برای به دست آوردن بسیاری از گیلاس ها نوشیدن آب غلیظ تر آن است. دلیل این کار ممکن است این باشد که گیلاس منبع ملاتونین است، هورمونی که برای خواب مهم است.

بعید است که یک بالا برنده روحیه باشد

برخی مطالعات نشان می دهد که گیلاس باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. آنها ممکن است اضطراب و هورمون مربوط به استرس را کاهش دهند. اما مطالعات دیگر نتوانسته اند این تأثیرات را دوباره ایجاد کنند. خوردن گیلاس احتمالاً موثرترین راه برای ایجاد روحیه بهتر نیست.

تقویت کننده احتمالی مغز

آنتوسیانین هایی که رنگ قرمز به گیلاس می دهند با سلامت مغز، فکر و حافظه بهتر گره خورده اند. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب گیلاس هر روز به مدت ۱۲ هفته باعث تسلط و حافظه کلامی در افراد مسن با زوال عقل خفیف یا متوسط ​​می شود. این باعث نمی شود که معالجه شود، اما احتمالاً از آزمایش آن صدمه ای نخواهد دید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها