خانهپروتئینبادام زمینی و فواید آن برای سلامتی
پروتئین تغذیه زندگی سالم سبک زندگی غذا ویتامین و مواد معدنی

بادام زمینی و فواید آن برای سلامتی

با کمال تعجب، بادام زمینی در واقع در خانواده آجیل ها نیست. آنها به عنوان حبوبات به همراه غذاهایی مانند نخود سبز ، لوبیای سویا و عدس طبقه بندی می شوند. این گیاه به احتمال زیاد از آمریکای جنوبی در برزیل یا پرو منشا گرفته است. دانشمندان سفال های ۳۵۰۰ ساله به شکل این گیاه و همچنین تزئین شده با بادام‌زمینی را در آمریکای جنوبی پیدا کرده اند.

بادام زمینی به عنوان میوه گیاه بادام‌زمینی در زیر زمین رشد می کند. در اوایل دهه ۸۰، آمریکایی ها شروع به پرورش بادام‌زمینی به عنوان یک محصول تجاری کردند. به طور متوسط ​، آمریکایی ها سالانه بیش از ۶ پوند بادام‌زمینی می خورند. امروزه ۵۰٪ از بادام زمینی های خورده شده در ایالات متحده به صورت کره بادام زمینی مصرف می شود.

فواید سلامتی

بسیاری از مردم معتقدند بادام‌زمینی به اندازه مغزهای واقعی مانند بادام، گردو یا بادام هندی ارزش غذایی ندارد. اما در حقیقت، بادام زمینی فواید سلامتی یکسانی با آجیل های گران قیمت دارد و نباید از آنها به عنوان یک ماده غذایی مغذی غافل شد.

سلامت قلب

با توجه به محتوای بالای چربی های اشباع نشده، گردو و بادام به عنوان غذاهای “مفید برای قلب” توجه زیادی شده است. اما تحقیقات نشان می دهد که بادام‌زمینی به اندازه آجیل های گران قیمت برای سلامت قلب مفید است.

بادام زمینی با کاهش سطح کلسترول به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. آنها همچنین می توانند از تشکیل لخته های خون کوچک جلوگیری کرده و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهند.

کاهش وزن

غذاهای حاوی مقدار زیادی پروتئین می توانند به شما کمک کنند تا با کالری کمتری احساس سیری کنید. و در میان مغزها، بادام زمینی از نظر تعداد پروتئین بعد از بادام درختی دوم است. مطالعات نشان داده است افرادی که مقدار متوسط ​​بادام زمینی را در رژیم غذایی خود دارند با خوردن بادام‌زمینی چاق نخواهند شد. در واقع بادام‌زمینی می تواند به کاهش وزن آنها کمک کند.

طول عمربیشتر

مصرف بادام‌زمینی ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید. یک مطالعه گسترده نشان داد افرادی که مرتباً هر نوع آجیل (از جمله بادام زمینی) می خورند نسبت به افرادی که بندرت آجیل می خورند کمتر به هر دلیلی می میرند.

از آنجا که این مطالعه مشاهده ای بود، نمی تواند ثابت کند که بادام‌زمینی دقیقاً همان چیزی بود که باعث کاهش مرگ و میر شد، اما قطعاً با آن ارتباط دارد.

خطر دیابت پایین

بادام زمینی یک غذا با گلیسمی کم است. به این معنی که مصرف آن باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. مطالعات نشان داده است که استفاده از آن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در زنان را کاهش دهد.

کاهش التهاب

بادام زمینی منبع خوبی از فیبر است، که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و همچنین به سیستم هضم کمک می کند.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که برای افراد مسن، خوردن کره بادام‌زمینی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان معده به نام آدنوکارسینومای غیر کاردیای معده کمک کند.

تغذیه

بادام‌زمینی سرشار از پروتئین، چربی و فیبر است. گرچه بادام‌زمینی ممکن است مقدار زیادی چربی داشته باشد، بیشتر چربی های موجود در آنها به عنوان “چربی های خوب” شناخته می شوند. این نوع چربی ها در واقع به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند.

بادام زمینی همچنین منبع بسیار خوبی برای:

    منیزیم

    آهن

    ویتامین E

   مس

    آرژنین

مواد مغذی در هر وعده

یک وعده فنجان بادام‌زمینی خام حاوی:

    کالری: ۲۰۷

    پروتئین: ۹ گرم

    چربی: ۱۸ گرم

    کربوهیدرات ها: ۶ گرم

    فیبر: ۳ گرم

    شکر: ۱ گرم

چیزهایی که باید مراقب آنها باشید

در حالی که بادام زمینی غذای سالمی است، همه نمی توانند از آن لذت ببرند. آلرژی به بادام‌زمینی رایج ترین آلرژی غذایی در ایالات متحده است که باعث اکثر مرگ و میرهای مربوط به آلرژی غذایی می شود.

آلرژی ملایم به بادام‌زمینی علائمی مانند خارش، حالت تهوع یا تورم صورت را نشان می دهد. با این حال، یک حساسیت شدید به بادام‌زمینی می تواند یک واکنش تهدید کننده زندگی به نام آنافیلاکسی ایجاد کند. علائم آنافیلاکسی شامل اختلال در تنفس است. تغییر در هوشیاری حالت تهوع؛ استفراغ؛ حمله ناگهانی؛ درد قفسه سینه؛ تورم زبان، صورت یا لب؛ خواب آلودگی شدید و احساس سرگیجه، گیجی یا سبکی سر نیز از علائم دیگر آنافیلاکسی است.

اگر هنگام مصرف بادام‌زمینی احساس ناخوشایندی دارید، با پزشک صحبت کنید.

نحوه استفاده از بادام زمینی

بادام زمینی را می توان به صورت خام، بلانچ، بو داده، آب پز، سرخ شده، پودر شده یا کره بادام زمینی مصرف کرد. خوردن آنها با پوست نازک و کاغذی از نظر غذایی بسیار مفید است، زیرا پوست حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی فراوانی است. افزودن بادام زمینی بیشتر به رژیم غذایی به راحتی انجام می شود، چه با بادام زمینی و چه کره بادام زمینی.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها