برای یک قلب سالم حرکت کنید

آیا شما در کار کردن بسیار محتاط هستید زیرا مدتی از فعالیت شما می گذرد یا احساس می کنید از فرم خوبی برخوردار نیستید؟ در واقع ، ورزش برای شما عالی است. فعال بودن:

  • قلب خود را تقویت کنید.
  • فشار خون خود را کاهش دهید.
  • به شما در رسیدن و حفظ وزن سالم کمک می کند.
  • استرس را بسوزانید.
  • به خواب بهتر کمک کنید.
  • روحیه و عزت نفس خود را تقویت کنید.

قبل از شروع ، این سوالات را از پزشک خود بپرسید:

  1. هر روز چقدر می توانم ورزش کنم؟
  2. هر چند وقت یکبار می توانم ورزش کنم؟
  3. چه نوع فعالیت هایی را باید امتحان کنم ، و از چه چیزهایی باید اجتناب کنم؟
  4. آیا باید زمانی را مصرف کنم که داروهایم را در برنامه ورزشی خود مصرف کنم؟
  5. آیا باید حین تمرین نبض بگیرم؟ هدف از چه ضربان نبض باشد؟
  6. آیا علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که باید مراقب آنها باشم؟

آنچه شما انجام خواهید داد

تازه ورزش می کنید؟ در ابتدا به کار با یک مربی معتبر تناسب اندام کمک می کند. اگر به مشکلات قلبی مبتلا هستید ، از متخصص قلب خود برای ارجاع بخواهید.

کاردیو (ورزش هوازی). این باعث می شود قلب شما تندتر شود. همچنین فشار خون شما را کاهش می دهد. بسته به آنچه پزشک شما تأیید می کند ، می توانید:

  • راه رفتن
  • آهسته دویدن
  • طناب بازی
  • دوچرخه
  • اسکی
  • اسکیت بازی
  • ردیف
  • برقص

تمرینات قدرتی عضلات شما را تقویت و تشدید می کند. وزنه های سنگین ممکن است کوتاه مدت فشار خون شما را افزایش دهد. بنابراین با وزنه های سبک تری بچسبید و فقط آنها را بار دیگر بلند کنید. وزنه های دستی ، دستگاه های وزنه برداری در سالن بدن سازی ، باندهای مقاومت یا وزن بدن خود را امتحان کنید.

یک روش خوب انجام چندین ست از هر تمرین است ، و سپس اجازه می دهد تا عضلات بین یک جلسه یا یک روز استراحت کنند.

چگونه می توان از تمرینات خود بیشترین بهره را برد

اگر تازه وارد ورزش هستید ، اگر این قوانین ساده را رعایت کنید بیشترین بهره را از تمرین خود خواهید گرفت:

آهسته شروع کنید. انجمن قلب آمریکا به شما توصیه می کند در بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. هرچه ورزش بیشتری انجام دهید ، سلامتی شما – و قلب شما نیز بیشتر خواهد بود. اما هر مقدار به سلامت شما کمک می کند.

به تدریج ایجاد کنید. کم کم تمرینات خود را به مرور طولانی تر یا سخت تر کنید. شما باید بتوانید در طول تمرین صحبت کنید. اگر نمی توانید ، برای شما خیلی شدید است.

ادامه بده شروع و پایدار ماندن با هر عادت جدیدی به کار نیاز دارد. ورزش تفاوتی ندارد. اما روش هایی برای افزایش شانس موفقیت شما وجود دارد.

  • تقویم خود را علامت گذاری کنید. در برنامه شلوغ خود برای ورزش جا باز کنید.
  • یک دوست تمرین پیدا کنید.
  • وقتی حوصله تان سر می رود ، برنامه روزمره خود را تغییر دهید.

برای یک تمرین عالی از این نکات استفاده کنید:

  1. قبل از ورزش حداقل یک ساعت پس از خوردن غذا صبر کنید.
  2. گرم شدن با انجام فعالیت با سرعت کم و ملایم ، تمرین خود را راحت کنید. این به قلب شما (و بقیه اعضای بدن) کمک می کند تا از استراحت به سختی کار کنند.
  3. وقتی کارتان تمام شد ، خنک شوید. سرعت خود را به تدریج کاهش دهید – فقط ناگهان متوقف نشوید. نشستن ، ایستادن یا دراز کشیدن بلافاصله بعد از ورزش می تواند احساس سرگیجه یا سبکی سر یا احساس تپش قلب (احساس لرزیدن در قفسه سینه) را ایجاد کند.
  4. قبل ، در حین و بعد از تمرین روی آب بنوشید.

به بدن خود توجه کنید

کار کردن در ابتدا می تواند باعث درد عضلات شود. آن طبیعی است. وقتی بدن شما به ورزش عادت می کند ، درد کمرنگ می شود. اما اگر درد ناگهانی یا شدیدی دارید – یا هر یک از موارد زیر – فوراً ورزش را متوقف کنید. در صورت ادامه علائم ، با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید.

  • درد قفسه سینه
  • ضعف
  • سرگیجه یا سبکی سر
  • فشار یا درد در سینه ، گردن ، بازو ، فک یا شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *