بهترین راه های تغذیه قلب شما

فیبر

غلات جو دوسر و سبوس راهی سالم برای قلب شما برای شروع روز شماست. آنها فیبر محلول دارند که به کاهش کلسترول بد “LDL” شما کمک می کند.

منابع خوب دیگر لوبیا و غلات کامل مانند جو است. همچنین می توانید آن را به عنوان مکمل مانند پسیلیوم دریافت کنید ، اما رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر بهترین است.

استرول ها و استنول ها

این مواد مغذی را در برخی میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ها و دانه ها پیدا می کنید. آنها مانع جذب کلسترول در بدن شما می شوند. بادام ، بادام زمینی ، روغن زیتون و جوانه بروکسل گزینه های خوبی هستند.

همچنین به دنبال غذاهایی باشید که استرول و استنول به آن اضافه کرده اند ، مانند مارگارین ، آب پرتقال و ماست. مکمل ها می توانند راهی مفید برای کاهش کلسترول بدن شما باشند ، اما با پزشک خود مشورت کنید.

سیر

هنگامی که غذای خود را ادویه می کنید ، ممکن است از قلب خود نیز محافظت کنید. قرن ها است که مردم از سیر به عنوان دارو استفاده می کنند و مطالعات روی مکمل ها نشان می دهد که این ماده می تواند برای فشار خون و سطح کلسترول شما مزایایی داشته باشد. قبل از استفاده از هر نوع قرص با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش داده و با داروهای مصرفی تداخل ایجاد کند.

ویتامین دی

این ماده در سلامت قلب شما نقش دارد ، اما غذاهای کمی هستند که آن را داشته باشند. ماهی سالمون و ماهی تن برخی از آنها هستند. همچنین می توانید آن را در شیر “غنی شده” و آب پرتقال که ویتامین D به آن اضافه شده است پیدا کنید. محققان هنوز در حال بررسی کاربردهای آن هستند و اینکه آیا مکمل ها می توانند به شما کمک کنند. در صورت توصیه پزشک از آنها استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

آنها به شفاف نگه داشتن عروق کمک می کنند ، فشار خون شما را روی یک لول قرار می دهند و باعث مهار تری گلیسیرید می شوند ، این چربی ها در خون هستند که می توانند خطر قلب شما را افزایش دهند. یک راه عالی برای دریافت این ماده مغذی ، خوردن ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا یا ماهی خال مخالی است که هفته ای دو بار انجام می شود. اگر پزشک گفته است که به امگا ۳ بیشتری نیاز دارید ، قرص های روغن ماهی را امتحان کنید ، اما در مورد مقدار مصرف سوال کنید.

چای سبز

اگر می خواهید خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهید ، نوش جان کنید. تحقیقات نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در آن به نام کاتچین ممکن است کلسترول شما را کاهش دهد. اگر طرفدار این دم نوش نیستید ، به صورت کپسول نیز وجود دارد ، اما ابتدا از پزشک خود س askال کنید.

لیکوپن

این ماده شیمیایی را هنگام خوردن گوجه فرنگی ، تازه یا پخته شده در سس ، دریافت خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد ، اگرچه دقیقاً نحوه کار آن روشن نیست. می توانید آن را به عنوان مکمل بخرید ، اما محققان معتقدند اگر آن را از غذاها تهیه کنید وضعیت شما بهتر است.

پکتین

میوه هایی مانند سیب و توت فرنگی دارای این نوع فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول LDL کمک می کند. اگرچه می توانید آن را به عنوان مکمل نیز مصرف کنید ، اما متخصصان بهداشت می گویند بهترین غذا است.

سویا

رژیم خود را تغییر دهید و غذاهای ساخته شده از این گیاه را در خانواده نخود اضافه کنید. برخی از گزینه ها عبارتند از: ادامام ، شیر سویا و توفو. اگر آنها را به جای گوشت پر چربی بخورید ، به قلب شما کمک می کنند.

انار

این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به پاکی عروق کمک کرده و از قلب شما محافظت کند. برخی از افراد عطر و طعم تارت آن را دوست دارند ، اما اگر برای شما مناسب نیست و می خواهید از مکمل استفاده کنید ، با پزشک خود مشورت کنید. قرص ها با بعضی از داروها به خوبی مخلوط نمی شوند.

فولات

غذاهایی را با این ماده مغذی بخورید و خطر بیماری قلبی و حمله قلبی را کاهش دهید. شما چیزهای زیادی برای انتخاب دارید. سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج را امتحان کنید ، یا عدس ، لوبیای لیما و مارچوبه بخورید. این یک مکمل است ، اما انجمن قلب آمریکا می گوید رژیم غذایی با مقدار زیادی غذای غنی از فولات راه درست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *