داشتن زندگی شادتر

مدیریت انرژی چیست؟

انرژی خود را به عنوان یک منبع محدود تصور کنید ، مانند پول در یک حساب. شما روز را با مقدار مشخصی برای گذراندن شروع می کنید ، که در افراد مختلف براساس عواملی مانند سن ، خواب ، سطح استرس ، شرایط پزشکی و شیوه زندگی متفاوت است. در طول روز ، هنگام برداشت انرژی و واریز انرژی به حساب خود ، چندین معامله (فعالیت) اتفاق می افتد. اگرچه ممکن است همیشه بر فعالیت هایی که انرژی شما را از بین می برد کنترل نداشته باشید ، می توانید برای واریز انرژی بیشتر به حساب خود قدم بردارید.

این ۷ نکته را برای افزایش انرژی و زندگی شادتر ، سالم تر و پربارتر دنبال کنید:

۱٫ غذای مقوی بخورید.

همه ما می دانیم که غذای مفید اصلی ترین رفاه است ، اما معمولاً خوردن غذای سالم را ابزاری برای کاهش وزن می دانیم. با این حال ، طبق دستورالعمل های رژیم غذایی سال ۲۰۱۵ برای آمریکایی ها ، یک رژیم متعادل حاوی میوه ها و سبزیجات ، پروتئین بدون چربی ، لبنیات کم چرب و غلات کامل همان چیزی است که شما برای انرژی بهینه نیاز دارید. از این گذشته ، شما واقعاً تا حدی همان چیزی هستید که می خورید. انواع غذاها را از همه گروه های غذایی مصرف کنید تا طیف وسیعی از مواد مغذی را برای انرژی دادن به شما در طول روز دریافت کنید. میوه ها و سبزیجات تازه یا منجمد ، به خصوص سبزیجات تیره و برگ دار و کلم بروکلی ، و همچنین سبزیجات نارنجی ، از جمله هویج و سیب زمینی شیرین را انتخاب کنید. انواع مختلفی از ماهی و حبوبات برای انتخاب پروتئین سالم وجود دارد. هدف شما این است که روزانه ۳ اونس غلات ، نان ، برنج یا ماکارونی بخورید.

۲٫ شبانه هفت تا هشت ساعت بخوابید.

خواب بیشتر به نظر می رسد عادت سالمی است که بسیاری از افراد باید در آن بهبود یابند. ما قبلاً می دانیم که هر شب حداقل به هفت ساعت چشم بسته نیاز داریم ، بنابراین چه عواملی مانع از ابتلا به آن می شود؟ به این فکر کنید که چگونه می توانید بزرگترین مختل کننده های خواب خود را بهبود بخشید و این را بدانید: کمبود خواب می تواند شرایط جدی سلامتی را تداوم بخشد و همچنین بر روحیه ، انگیزه و سطح انرژی شما تأثیر منفی بگذارد. اولویت بندی در خواب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا خود را برای یک روز موفق و پرانرژی آماده کنید.

۳٫ با افراد خوب همراه باشید.

مدت زمانی را که با افرادی که از حضور در آنها لذت می برید ، به حداکثر برسانید. برقراری ارتباط با دیگران که مثبت پراکنی می کنند و علایق مشابهی دارند شما را هیجان زده و انرژی می بخشد. از طرف تلنگری ، افرادی که با آنها ارتباط ندارید یا دیدگاه منفی دارند ، غالباً شکایت می کنند یا انتخاب های نامناسبی دارند فقط حساب انرژی شما را تخلیه می کنند. در شرکتی که نگه دارید انتخاب کنید.

۴- از مصرف بیش از حد اخبار خودداری کنید.

اخبار یک راه مهم برای ارتباط با آنچه در جهان اتفاق می افتد است. می تواند آموزشی ، سرگرم کننده و حتی نشاط آور باشد. متأسفانه ، اخبار بیش از حد مکرر با داستان های رنج بمباران می شود. این داستان ها می توانند دیدگاه شما را نسبت به جهان کج و معوج کنند و باعث شوند به جای شناخت خوبی که پیرامون شما است ، روی بدترین ترس خود تمرکز کنید. نمی توانید به طور کلی از این داستان ها اجتناب کنید ، اما سعی کنید در هنگام امکان ، به ویژه در زمان های آزمایش ، میزان مواجهه خود را به حداقل برسانید.

۵- ورزش منظم داشته باشید.

آیا خود را در نیمه روز بی حالی احساس می کنید؟ آیا تا به حال به کارهای ساده روزمره ، مانند خرید مواد غذایی یا کارهای خانه ، دچار شده اید؟ برخلاف آنچه تصور می کنید ، دریافت ۱۵۰ دقیقه فعالیت هفتگی توصیه شده توسط دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها می تواند به حساب انرژی شما اضافه شود و از آن کم نشود. چطور؟ ورزش استرس و تنش را از بین می برد ، عضلات را تقویت می کند و استقامت را افزایش می دهد ، که به بدن شما کمک می کند تا در سایر کارهای بدنی یا فعالیت های دیگر کارایی بیشتری داشته باشد.

۶٫ هر روز کاری معنی دار انجام دهید.

چه احساسی دارید؟ آیا استعداد خاصی دارید که دوست داشته باشید بیشتر اوقات تمرین کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید؟ کاری را انجام دهید که هر روز از آن لذت می برید ، حتی اگر کار ساده ای مانند پختن یک غذای سالم یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه شما باشد. تلاش برای چیزهایی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند ، به شما کمک می کند تا انرژی خود را از راه هایی استفاده کنید که بهترین ها را به شما ارائه دهد.

۷٫ برای دیگران فکر خوبی داشته باشید.

حفظ ذهنیت دلسوزانه روش دیگری برای صرفه جویی در مصرف انرژی است. یکی از نمونه های تمرین این روش تفکر توجه مهربانانه نامیده می شود. به عنوان مثال ، سعی کنید با غریبه ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید ، در حالی که فکر می کنید “برای شما آرزوی سلامتی دارم”. درعوض ، این عمل مثبت می تواند شما را از قضاوت درباره آن شخص باز دارد. قضاوت درباره دیگران می تواند باعث شود که ما درباره خود قضاوت کنیم و این نوع گفتگوی داخلی منفی می تواند طاقت فرسا باشد.

در اینجا چند فعالیت ساده آورده شده است که به شما کمک می کند تا بیشتر مراقب خود باشید.

انرژی خود را کنترل کنید.

“دمای” انرژی خود را در نقاط مختلف در طول روز قرار دهید و به آن عددی از ۱ تا ۱۰ اختصاص دهید ، در حالی که ۱۰ بالاترین سطح انرژی است. به جزئیات روز خود توجه کنید تا بتوانید افراد یا رویدادهایی را که بیشترین تأثیر را روی شما دارند شناسایی کنید.

تغییرات افزایشی ایجاد کنید.

هنگامی که از برخی افراد یا رویدادهایی که انرژی شما را خراب می کنند آگاهی یافتید ، مراحل بعدی خود را در نظر بگیرید. به جای اینکه همه مشکلات را یک باره حل کنید ، منطقه ای را انتخاب کنید که برای شما مهم است و با اهدافی که تعیین می کنید واقع بین باشید. به عنوان مثال ، اگر بی نظمی در خانه شما منبع بزرگی از استرس روزانه است ، هر هفته یک کابینت ، کمد یا کشو را برای پاکسازی انتخاب کنید به جای اینکه خودتان را با یک باره انجام دهید. سپس وقتی احساس آمادگی کردید به سمت هدف بعدی خود بروید.

برنامه ریزی و اولویت بندی کنید.

زمانهایی را در طول روز یادداشت کنید که سطح انرژی شما بالاترین است. تصمیم بگیرید که وقتی احساس شادابی و بهره وری می کنید با اولویت بندی کارهای مهم چگونه می توانید از آن لحظات استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *