درمان خانگی کم خونی

در اینجا برخی از داروهای طبیعی برای کم خونی وجود دارد که می توانید امتحان کنید

  1. مصرف ویتامین C را افزایش دهید کم خونی تمایل به تضعیف سیستم ایمنی بدن شما دارد و بنابراین ممکن است بیشتر در معرض عفونت و بیماری های التهابی باشید. دوزهای کافی ویتامین C می تواند از درون به شما کمک کند و در عین حال به جذب آهن نیز کمک می کند. به پرتقال توجه کنید یا حتی می توانید هر روز یک لیوان آب لیمو بنوشید.
  • ماست با زردچوبه در کتاب ، “Ayurvedic Home Remedies” ، دکتر وانتس لاد پیشنهاد می کند که کسانی که از کم خونی نوع کاپا رنج می برند باید یک فنجان ماست دو بار در روز ، صبح و بعد از ظهر ، با یک قاشق چای خوری زردچوبه میل کنند. در کم خونی از نوع kapha ، فرد ممکن است دچار تورم شود و پوست سرد و نرم شود. این دارو به تعادل کاپا دوشا در بدن کمک می کند.
  • سبزیجات سبز بیشتری بخورید مقادیر بالای کلروفیل موجود در سبزیجات سبز مانند اسفناج ،کرفس ،سبزی خردل و کلم بروکلی منبع خوبی از آهن است. به خاطر داشته باشید که بهتر است اسفناج پخته شود زیرا برگ های آن به صورت خام حاوی اسید اگزالیک هستند و ممکن است از جذب آهن در بدن جلوگیری کنند.
  • نوشیدن آب چغندر تازه یا آب انار به عنوان خون سازهای عالی و همچنین تصفیه کننده خون عمل می کند. چغندر غنی از اسید فولیک است که می توانید آنها را با سیب یا هویج ترکیب کنید. از طرف دیگر، انارها سرشار از آهن و همچنین سایر مواد معدنی مانند مس و پتاسیم هستند. هر دو این آب میوه ها، اگر به طور منظم وجود داشته باشند، می توانند با حمایت از جریان خون سالم، سطح انرژی شما را افزایش دهند و احساس فعالیت بیشتری داشته باشند.
  • مس آب در آیورودا آب مس بسیار سالم در نظر گرفته شده است. دکتر وزانت لاد همچنین توصیه می کند که هر روز صبح هر شب آب در ظرف مسی ذخیره شود. این امر به بدن شما با مواد معدنی طبیعی کمک می کند و همچنین برای درمان ریزش مو بسیار مفید است.
  • دانه کنجد خوردن دانه کنجد یکی دیگر از روش های عالی در افزایش مصرف آهن به ویژه دانه کنجد است. می توانید دانه های کنجد را به مدت دو تا سه ساعت در مقداری آب خیس کنید و سپس آنها را به صورت خمیر خرد کنید. این را هر روز با یک قاشق چای خوری عسل میل کنید.

۷٫ کشمش و خرما این میوه های خشک ترکیبی از آهن و ویتامین C را ارائه می دهند. این بدن را قادر می سازد تا آهن را به سرعت و به طور موثر از آنها جذب کند. یک مشت کشمش و یک یا دو عدد خرما برای صبحانه یا میان وعده بخورید. آنها همچنین می دانند که به شما انرژی فوری می دهند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *