خانهتغذیهغذاهای خشک چقدر سالم هستند؟
تغذیه زندگی سالم سبک زندگی غذا میوه و سبزیجات ویتامین و مواد معدنی

غذاهای خشک چقدر سالم هستند؟

خشک کردن غذا فوایدی دارد؟

گوشت گاو خشک، میوه ها و سایر میان وعده های خشک خوشمزه هستند و نگهداری و خوردن آنها آسان است. خشک کردن یا کمبود آب یکی از قدیمی ترین روش های حفظ مواد غذایی است. این باعث ماندگاری بیشتر آنها شده و خوردن آنها بی خطر است. از نظر تغذیه، ارزش غذایی بیشتر ثابت می ماند، اگرچه روند خشک شدن می تواند ویتامین های A و C را از بین ببرد و با کوچک شدن غذا و غلظت مواد مغذی، تعداد کالری ها افزایش می یابد.

گوشت گاو خشک شده

جرکی از کلمه اسپانیایی “charqui” گرفته شده است که به معنی نوارهای گوشت خشک است. می توانید آن را تقریباً از هر گوشت بدون چربی گاو، گوشت خوک یا بوقلمون تهیه کنید. گوشت گوساله تند سرشار از پروتئین است، با هر اونس( حدود ۹ گرم ) درای کربوهیدرات کم و مواد مغذی زیادی مانند روی، B12 و آهن است. سرشار از سدیم است. هر اونس تقریباً ۲۲٪ از آنچه در روز نیاز دارید به شما می دهد. همچنین یک اونس حدود ۱۴ میلی گرم کلسترول دارد.

گوشت بوقلمون خشک شده

گوشت بوقلمون خشک شده سرشار از پروتئین است. یک قطعه ۱ اونسی حدود ۱۱ گرم پروتئین دارد. اما همچنین دارای سدیم است – حدود ۱۱٪ از آنچه که باید در طول روز داشته باشید. در هر اونس حدود ۱۰ میلی گرم کلسترول دارد. بوقلمون معمولاً چربی کمتری – به ویژه چربی اشباع شده – نسبت به گوشت گاو خشک شده دارد. به دنبال گوشت بوقلمون خشک تهیه شده از گوشت سفید باشید که چربی کمتری نسبت به گوشت تیره دارد.

گوشت خوک خشک شده

یک اونس گوشت خوک خشک شده حدود ۱۰ گرم پروتئین همراه با سایر مواد مغذی اصلی مانند منیزیم، آهن و فولات ارائه می دهد. همچنین حدود ۱۵٪ نیاز روزانه شما به سدیم را تأمین می کند.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا خشک حدود ۱۱ گرم پروتئین در هر اونس همراه با اسیدهای چرب امگا ۳ فراهم می کند، که می تواند احتمال بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. اما تصور یک چیز خوشبو رو نداشته باشید. همچنین حدود ۲۱٪ سدیم روزانه و ۲۵ میلی گرم کلسترول دارد.

کشمش

کشمش انگور خشک شده است. آنها غنی از آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از سلول های شما کمک می کنند. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر، آهن و پتاسیم هستند. کشمش در طی فرآیند خشک شدن آب خود را از دست داده و منقبض می شود، بنابراین قند و کالری باقی مانده غلظت بیشتری دارد. بعلاوه، برخی از مارک ها قند اضافه کرده اند. یک مشت بزرگ (۱ اونس) ۶۰ کشمش حاوی ۱۷ گرم قند است.

زردآلو

زردآلو خشک از نظر مواد مغذی بیشتر از زردآلو تازه است. یک وعده ۵-۶ زردآلو خشک بیش از چهار برابر زردآلو تازه دارای فیبر است. فیبر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی انواع سرطان کمک می کند. زردآلو خشک همچنین دارای پتاسیم، آهن و کلسیم بیشتری است. اما کالری و قند آنها نیز بسیار بالاتر است. و در طی فرآیند خشک کردن بیشتر ویتامین A و C خود را از دست می دهند.

آلو خشک

آلو بخارا همان آلو خشک است. به جز چند ویتامین، اکثر مواد مغذی در آلو خشک بهتر از آلو هستند. آنها سرشار از پتاسیم، آهن، فیبر، ویتامین K و همچنین آنتی اکسیدان هستند. آنها مانند سایر میوه های خشک کالری و قند زیادی دارند. همچنین آلو خشک یبوست را تسکین می دهد.

توت خشک

توت خشک غالباً دارای عناصر غذایی بیشتری مانند فیبر، آهن و پتاسیم نسبت به میوه های تازه است. اما وقتی آب خارج شد، قند و کالری جمع می شود. توت خشک به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان معروف است. اما آنها در هنگام خشک شدن تا نیمی از این مواد قدرتمند را از دست می دهند.

سبزیجات خشک

از کلم بروکلی گرفته تا کدو سبز، بیشتر سبزیجات را می توان به عنوان میان وعده خشک کرد یا بعداً در سوپ یا غذاهای دیگر استفاده کرد. مانند میوه، سبزیجات خشک می توانند مواد مغذی بیشتری نسبت به نسخه های تازه آنها حفظ کنند. اما آنها نیز می توانند ویتامین های A و C را هنگام خشک شدن از دست بدهند.

استفاده از فر

دما را روی ۱۴۰ درجه تنظیم کنید در غیر این صورت غذای شما به جای خشک پخته می شود. درها را چند اینچ باز بگذارید تا هوای مرطوب خارج شود. اگر می توانید، یک فن را بیرون درب اجاق گاز قرار دهید تا به حرکت هوا به داخل کمک کند. می توانید از سینی های مخصوص استفاده کنید و یا قفسه های فر خود را با پوشاندن آنها با ماسلین یا پارچه پنیری به سینی تبدیل کنید. وسایل را به صورت یک لایه پهن کرده و هر چند ساعت یک بار بچرخانید. خشک شدن غذا چندین ساعت طول خواهد کشید.

استفاده از دستگاه خشک کن

دستگاه های کم کننده آب کمتر از اجاق گاز وقت می گیرند و انرژی کمتری مصرف می کنند. بیشتر محصولات باید ابتدا در آب در حال جوش قرار گیرند تا باکتری ها ازبین برود و بهترین طعم را داشته باشند. قطعات را به صورت یک لایه در یک سینی در دمای ۱۴۰ درجه قرار دهید. برای کمک به خشک شدن یکنواخت غذا، سینی ها را از وسط تاشو از بالا به پایین بچرخانید. زمان متفاوت است اما چند ساعت طول خواهد کشید.

خشک شدن در آفتاب

خشک کردن در آفتاب فقط در مکانهایی با رطوبت کم و دمای بالا در بیشتر روز به خوبی کار می کند. و این فقط یک ایده خوب برای خشک کردن میوه است. برش ها را روی قفسه ها یا صفحات تمیز قرار دهید و روی آنها را با تور، پارچه پنیر یا صفحه دیگر بپوشانید. پنکه ای تنظیم کنید تا از بین قفسه ها باد وزیده شود. خشک کردن آفتاب به آفتاب مداوم نیاز دارد و ممکن است چند روز طول بکشد. حتماً غذا را شب آماده کنید.

چگونه غذای خشک درست کنیم

برای تهیه غذای خشک خود، تقریباً گوشت بدون چربی یخ زده را به صورت نازک برش دهید. نوارها را مارین کنید. گوشت را ۱۶۰ درجه و مرغ را ۱۶۵ درجه آماده کنید. دهیدراتورها معمولاً به قدری گرم نمی شوند که باکتری ها را از بین ببرند. برای ایمنی بیشتر، نوارهای خشک شده را در کوره ای با دمای ۲۷۵ درجه گرم کنید. نوارها وقتی آماده شده است که وقتی آنها را خم میکنید ترک می خورند، اما نمی شکنند. باید چندین ساعت طول بکشد. غذای خشک برای ۲ ماه حفظ خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها