خانهتغذیههلو چطور میتونه بدن ما رو سالم نگه داره؟
تغذیه زندگی سالم سبک زندگی غذا میوه و سبزیجات ویتامین و مواد معدنی

هلو چطور میتونه بدن ما رو سالم نگه داره؟

هلو باعث بهبودی بدن شما می شود

فریب پوست کوچک و ظریف هلو را نخورید. فقط یک هلو متوسط ​​حداکثر ۱۳٫۲ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه را دارد. این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند، زخم ها را التیام بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه دارد. همچنین به خلاص شدن از شر “رادیکال های آزاد” – مواد شیمیایی مرتبط با سرطان کمک می کند زیرا می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.

به بینایی خود کمک کنید

یک آنتی اکسیدان به نام بتاکاروتن به هلوها رنگ نارنجی طلایی و طلایی می بخشد. هنگامی که آن را می خورید، بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند، که برای سلامت بینایی مهم است. همچنین باعث می شود سایر قسمت های بدن مانند سیستم ایمنی بدن مانند آنچه که لازم است کار کنند.

هضم را به راحتی انجام دهید

یک هلو متوسط ​​می تواند به میزان ۶ تا ۹ درصد فیبر مورد نیاز بدن شما در روز را تامین کند. غذاهای سرشار از فیبر می توانند شما را در برابر مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ محافظت کنند. اما فایده ای که ممکن است بیشتر از آن در دستشویی مشاهده کنید رخ می دهد: دریافت فیبر کافی می تواند از یبوست جلوگیری کند.

به شما کمک می کند تا وزنی سالم داشته باشید

هلو با دریافت کمتر از ۶۰ کالری، هیچ گونه چربی اشباع، کلسترول یا سدیم ندارد. و بیش از ۸۵٪ هلو آب است. به علاوه، غذاهای سرشار از فیبر پر کننده تر هستند. وقتی آنها را می خورید، احساس گرسنگی کردن دوباره طول می کشد.

ویتامین E خود را دریافت کنید

آجیل و دانه ها، شناخته شده ترین منبع این ویتامین هستند، اما هلو نیز با آن رسیده است. این آنتی اکسیدان برای بسیاری از سلولهای بدن شما مهم است. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می دارد و به باز شدن رگ های خونی برای جلوگیری از لخته شدن خون در داخل بدن کمک می کند.

استخوان ها را سالم نگه دارید

پتاسیم می تواند به، به تعادل رساندن اثرات رژیم غذایی سرشار از نمک کمک کند. همچنین ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد، همراه با احتمال سنگ کلیه و از دست دادن استخوان. شما روزانه به حدود ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارید و تهیه آن از غذا بسیار بهتر از مکمل است. یک هلو کوچک دارای ۲۴۷ میلی گرم پتاسیم است و یک هلو متوسط ​​می تواند ۲۸۵ میلی گرم پتاسیم به شما بدهد.

به روده خود آسان بگیرید

اگر مشکل معده دارید، یک میان وعده کنسرو هلو می تواند ایده خوبی باشد. آنها بافت نرم دارند، فیبر کمتری نسبت به میوه های تازه دارند و هضم آن راحت است. به عنوان بخشی از آنچه “رژیم نرم گوارشی” نامیده می شود، کنسرو هلو می تواند به تسکین درد معده و تسکین اسهال و باد روده کمک کند.

لبخند زیبا داشته باشید

هلو به همان اندازه که شیرین است، ممکن است به سلامت دندان شما کمک کند زیرا دارای فلوراید است. این ماده معدنی که در خمیر دندان پیدا می کنید، در برخی از غذاها از جمله هلو نیز وجود دارد. به خلاص شدن از شر میکروب های دهان کمک می کند که باعث ایجاد حفره می شوند.

هلو کامل را انتخاب کنید

هرچه بوی آن شیرین تر باشد، هلو نیز شکوفا می شود. (به هر حال آنها اعضای خانواده گل رز هستند.) وقتی فشار ملایم انگشت شما باعث داخل رفتن بدنه هلو می‌شود، آنها آماده مصرف هستند. هلوهای سفت و سخت می توانند برای رسیدن به مدت چند روز روی پیشخوان شما باشند، اما پس از آماده شدن، آنها را درون یخچال خود قرار دهید. کنار گذاشتن آنها پس از رسیدن، ویتامین C آنها را کاهش می دهد.

خلاق باشید

بله، شما می توانید یک هلو تازه را یک مرتبه بخورید، اما چرا انقدر کم؟ همچنین می توانید از این میوه سنگی دلمه را بپزید، کباب کنید، آبپز کنید و یا تفت دهید. برشهای هلوی له شده (نرم و خرد شده) را به چای یا لیموناد یخ زده خود اضافه کنید یا مقداری از آن را با ماست یا شیر درون مخلوط کن بریزید تا یک اسموتی سالم درست شود. سالسای تند هلو همچنین یک شیرینی سالم برای تابستان برای کنار ماهی یا مرغ است.

شلیل

هلو مواد مغذی زیادی در پوست خود دارد. (فقط مطمئن شوید که قبل از خوردن آنها را بشویید تا از شر هر گونه آلودگی خلاص شود.) اگر طرفدار بافت کرکی نیستید، به دنبال شلیل بروید. آنها در حقیقت هلو هستند. فقط یک ژن متفاوت به آنها پوستی نرم می دهد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها