خانهکربوهیدراتکدام کربوهیدرات را بخوریم؟
کربوهیدرات

کدام کربوهیدرات را بخوریم؟

درست انتخاب کن

کربوهیدرات ها را به عنوان ماده اولیه قدرت بدن خود در نظر بگیرید. شما برای تهیه قند برای انرژی به آنها نیاز دارید.

آنها در دو نوع وجود دارند: ساده و پیچیده. تفاوت در چیست؟ کربوهیدرات های ساده مانند سوخت های سریع سوز هستند. آنها به سرعت در سیستم شما هضم می شوند. بهتر است کمتر از این نوع غذا بخورید.

کربوهیدرات های پیچیده معمولاً انتخاب بهتری هستند. بدن شما برای هضم آنها زمان بیشتری نیاز دارد.

چاپ را خوب بخوانید

برچسب های تغذیه راهی آسان برای ردیابی قند اضافه شده، منبع کربوهیدرات های ساده ای است که می خواهید از آن کم کنید. فقط به دنبال کلماتی بگردید که به “ose” ختم شوند.

نام شیمیایی قند سفره ساکارز است. نام های دیگری که ممکن است مشاهده کنید شامل فروکتوز، دکستروز و مالتوز است. هرچه بالاتر از آنها در لیست مواد تشکیل دهنده وجود داشته باشد، مواد غذایی قند بیشتری اضافه می کنند.

از کربوهیدرات های ساده خودداری کنید.

خوب، کار به همین راحتی نیست. غذاهایی که با قندهای اضافه شده فرآوری شده اند، به طور کلی انتخاب چندان سالم نیستند، درست است. اما کربوهیدرات های ساده به طور طبیعی در برخی از غذاها که بخشی از یک رژیم غذایی متعادل هستند وجود دارد. به عنوان مثال، بیشتر شیر و سایر محصولات لبنی حاوی لاکتوز یا قند شیر هستند.

درباره نان زیرک باشید

آیا نان شما دارای کربوهیدرات های پیچیده ای است که برای شما مفید هستند؟ این به دانه ای که برای ساخت آن استفاده می شود بستگی دارد.

به دنبال نان تهیه شده با غلات سبوس دار باشید. جو، چاودار، جو دوسر و گندم کامل از بهترین گزینه ها هستند.

در مورد میوه چطور؟

آنها شیرین هستند، این بدان معنی است که آنها کربوهیدرات ساده دارند، درست است؟ اما آنها هنوز هم یک انتخاب سالم هستند. آنها در خود فیبر دارند که به کاهش تجزیه قند کمک می کند. به علاوه، بیشتر آنها منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم هستند.

میوه هایی با پوست که می توانید بخورید، مانند گلابی، سیب و توت دارای فیبر زیادی هستند.

مواظب آنچه که می نوشید باشید

نوشابه ای که می نوشید می تواند منبع دزدکی از کربوهیدرات های ساده باشد. این بدان دلیل است که نوشابه های بدون رژیم غذایی حاوی یک شیرین کننده، اغلب شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. این دقیقاً همان جا روی برچسب تغذیه نوشته شده است که معمولاً یکی از اولین مواد ذکر شده است. دوازده اونس نوشابه معمولی می تواند ۳۹ گرم کربوهیدرات را بسته بندی کند که همگی از قند موجود در آن است.

به پاییز فکر کن

بسیاری از غذاهایی که به پاییز مرتبط می کنید منابع بسیار خوبی برای کربوهیدرات های پیچیده هستند. سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی شیرین ، کدو و کدو تنبل را امتحان کنید.

با احتیاط شیرین کن

اگر مراقب آنچه که در نوشیدنی گرم خود قرار می دهید یا بلغور جو دوسر خود را می گذارید نباشید، می توانید به سرعت روی کربوهیدرات های ساده بارگیری کنید. به راحتی شکر قهوه ای، شربت افرا، عسل و ملاس را مصرف کنید.

و در مصرف شیرین کننده هایی با صدای عالی مانند شهد توربینادو و شهد گون زیاده روی نکنید. آنها منابع کربوهیدرات ساده نیز هستند.

لوبیا را مصرف کنید

آنها روش خوبی برای دریافت کربوهیدرات های پیچیده هستند. لوبیای قرمز، لوبیای سفید، لوبیای سیاه، لوبیای چیتی یا لوبیای گاربانزو را انتخاب کنید، لوبیا فیبر زیادی دارد.

در حالی که در آن راهروی فروشگاه مواد غذایی هستید، به فکر برداشتن عدس یا نخود خرد شده باشید، راهی دیگر برای افزودن کربوهیدرات های پیچیده به رژیم غذایی است.

یک درمان بدون گناه

خیلی درست به نظر می رسد، اما می توانید باور کنید: پاپ کورن یک دانه کامل است. این بدان معنی است که کربوهیدرات و فیبر پیچیده ای دارد. سالم ترین انتخاب شما پاپ کورن است، بدون هیچ گونه چربی و نمک اضافه شده. در عوض آن را با گیاهان خشک و ادویه جات مورد علاقه خود مزه دار کنید.

غلات عالی را امتحان کنید

شاید شما از کینوا، غلات کامل از آمریکای جنوبی شنیده باشید. برخی دیگر از غلات سبوس دار جدید به طور گسترده تری در دسترس شما قرار می گیرند و آنها می توانند انتخاب خوبی برای دریافت کربوهیدرات های پیچیده در رژیم غذایی شما باشند.

شاید شما از کینوا ، غلات کامل از آمریکای جنوبی شنیده باشید. برخی دیگر از غلات سبوس دار جدید به طور گسترده تری در دسترس شما قرار می گیرند و آنها می توانند انتخاب خوبی برای دریافت کربوهیدرات های پیچیده در رژیم غذایی شما باشند.

بعضی از دانه هایی که باید جستجو کنید ارزن هستند، ماده اصلی آفریقا و آسیا  بلغور است که در غذاهای خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد و تریتیکاله، ترکیبی از گندم و چاودار است.

کدام نوع برنج؟

شما در حال سفارش غذای چینی هستید و رستوران می پرسد: “برنج سفید یا قهوه ای؟” کدام یک را باید انتخاب کنید؟

برنج سفید یک دانه “تصفیه شده” است، به این معنی که برخی از مواد مغذی اصلی را مانند فیبر از دست داده است. اما برنج قهوه ای یک دانه کامل است و منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها