۱۵ غذای کاملاً سالم و شگفت آور

ماکارونی

یک رژیم غذایی سالم لازم نیست خسته کننده باشد. بعضی از غذاها که به نظر می رسد لذت گناه به نظر می رسد می تواند برای شما مفید باشد. مهم این است که چگونه آنها را آماده کنید و چند بار روی میز شما هستند. ماکارونی بخورید: چربی و نمک کمی دارد و شما را راضی تر می کند ، بنابراین احتمال میان وعده یا پرخوری کم است. اما آنچه را روی آن قرار می دهید تماشا کنید. اگر آن را در یک سس غنی از آلفردو بپوشانید ، می توانید چربی و نمک را تقویت کنید. به جای آن مقداری ماکارونی سبوس دار با روغن زیتون و کمی پارمسان امتحان کنید.

گوشت قرمز

این باید نوع مناسبی باشد: ما در مورد همبرگرهای دنده ای یا پرطرفدار صحبت نمی کنیم. گوشت قرمز بدون چربی – هنگامی که تمام چربی هایی را که می توانید از بین ببرید – منبع خوبی از پروتئین ، اسیدهای چرب امگا ۳ ، ویتامین B12 ، نیاسین ، روی و آهن است. و در بخشهای کوچک ، LDL ، کلسترول “بد” را کاهش می دهد.

ذرت بو داده

غذای ناخواسته ، درست است؟ نه خیلی این یک دانه کامل است که دارای فیبر است ، که به شما کمک می کند تا سیر شوید و منظم باشید. این ویتامین همچنین دارای ویتامین B ، منگنز و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان است که ممکن است از شما در برابر بیماری و آسیب سلول محافظت کند. کلید سالم نگه داشتن آن این است که نمک و کره را راحت مصرف کنید.

عسل

این شیرین کننده طبیعی پر از آنتی اکسیدان است که می تواند از سلول های شما محافظت کرده و برای التهاب مفید باشد. همچنین می تواند به مخلوط باکتری های روده کمک کند ، که برای هضم غذا و دریافت مواد مغذی از غذا مهم است.

کره بادام زمینی

بله ، مقدار کمی چربی دارد. اما بیشتر نوع اشباع نشده است ، که برای شما بد نیست. مطالعات نشان داده است افرادی که به طور مرتب آجیل یا کره بادام زمینی می خورند کمتر از افرادی که به ندرت آن را مصرف می کنند به بیماری قلبی یا دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند. همچنین منبع خوبی از چیزی است که بسیاری از آمریکایی ها بیشتر به آن نیاز دارند: پتاسیم. برای استفاده بیشتر از آن ، مسیر بدون نمک را طی کنید.

شکلات

همه چیز در مورد فلاونوئیدها است ، که ممکن است به شما در برابر آسیب سلول محافظت کند. همچنین ممکن است فشار خون شما را کاهش دهند ، جریان خون را در مغز و قلب شما بهبود بخشند و احتمال ابتلا به انواع خاصی از بیماری های قلبی را در شما کم کنند. شکلات تلخ بهترین است زیرا بیشترین کاکائو – محل زندگی فلاونوئیدها – و کمترین قند را دارد. اما شما می توانید خیلی چیزهای خوبی داشته باشید ، بنابراین فقط کمی غذا بخورید.

تخم مرغ

آنها به شما طیف کاملی از ویتامین های گروه B و آمینو اسیدها را می دهند که عناصر سازنده پروتئین هستند. آنها همچنین دارای برخی مواد مغذی هستند که در بسیاری از غذاها مانند ویتامین D و سلنیوم وجود ندارد. و تخم مرغ ها برای مدتی احساس سیری می کنند و همین امر باعث می شود راهی عالی برای شروع روز داشته باشید.

مرغ گوشت تیره

این ماده چربی اشباع بیشتری نسبت به گوشت سفید دارد ، اما از نظر مواد معدنی مانند آهن ، روی و سلنیوم و همچنین ویتامین های A ، B و K. بسیار غنی است. فشار.

سالاد سیب زمینی

سیب زمینی های خنک شده چیزی بنام “نشاسته مقاوم” دارند که مانند فیبر عمل می کند و می تواند به شما در حفظ منظم و سلامت روده کمک کند. اما گرم یا سرد ، سیب زمینی مواد مغذی زیادی مانند پتاسیم و منیزیم دارد. برای تهیه سالاد به دنبال سس مایونز کم چربی و کم کالری باشید.

قهوه

پزشکان در صورت ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی قهوه را به مردم گوشزد می کردند. اما اکنون تحقیقات نشان می دهد که حتی نوشیدن زیاد قهوه نیز شانس این افراد را افزایش نمی دهد. و داشتن سه تا پنج فنجان در روز حتی ممکن است آنها را پایین بیاورد. اما جو زیاد می تواند شما را تند کند و تعدادی را روی شکم شما انجام دهد. همچنین ، مراقب خامه و شکر باشید.

الکل

ساعت خوش می تواند برای شما خوب باشد. تحقیقات نشان می دهد نوشیدن متوسط ​​- یک بار در روز برای خانم ها و دو بار در آقایان – می تواند از شما در برابر بیماری های قلبی ، سنگ کلیه ، سنگ صفرا و دیابت نوع ۲ محافظت کند. اما فریب نخور مصرف زیاد الکل می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

سبزیجات منجمد

به نظر می رسد ، سبزیجات منجمد همان مزایای سلامتی را مانند تازه دارند – حتی در بعضی موارد بیشتر از این است که در بهترین حالت غذایی انتخاب و منجمد می شوند. فریزر خود را ذخیره کنید ، و هر زمان که به آنها احتیاج داشته باشید در آنجا خواهند بود.

بری فرانسوی

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ، غذاهای لبنی پرچرب ، مانند بری ، ماست و شیر کامل ، احتمالاً خطر چاقی ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی یا دیابت را افزایش نمی دهد. اما کالری می تواند جمع شود ، جایی که قسمت “متعادل” وارد می شود.

گوشت خوک

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، فیله لاغر گوشت خوک بدون گوشت خوک ممکن است سلاح مخفی شما باشد که بدنبال آن هستید. داشتن آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی منظم به جای گوشت گاو و مرغ ممکن است به شما در کاهش وزن و چربی بدن کمک کند و همچنین کمرتان را کوچک تر کنید.

آووکادو

همه چربی ها بد نیستند. نوع موجود در آووکادو با قلب سالم و سطح کلسترول خوب مرتبط است. و افزودن آنها به رژیم غذایی منظم ممکن است به چربی شکم کمک کرده و از چشم و پوست شما محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *