خانهسبک زندگی۸ میوه ای که هرگز امتحان نکرده اید
سبک زندگی

۸ میوه ای که هرگز امتحان نکرده اید

لذتهای گرمسیری

سیب و موز را بیخیال شوید. وقت آن رسیده است که میوه های خوشمزه دیگری مانند آکایا، گواوا و پاپایا را نیز امتحان کنید. آنها حرف های زیادی برای گفتن دارند.

Passion Fruit(پَشِن فروت)

به میوه شور بسیار خوشبو، تخم مرغ شکل و در زمان رسیدن به رنگ بنفش، قرمز یا زرداست. به زبان اسپانیایی به آن گرانادیل بنفش (“انار کوچک”) نیز گفته می شود. طعم آن بسیار شبیه گواوا است. سرشار از پتاسیم و فیبر، فقط ۱۷٫۵ کالری در هر واحد دریافت خواهید کرد. آن را از وسط خرد کرده و دانه ها و قسمت گوشت آلو را بخورید. در سالاد میوه یا با مرغ، گوشت خوک یا ماهی سرو کنید. تفاله را صاف کرده و از آن در آب میوه، کوکتل، دسر و سس استفاده کنید.

میوه ستاره ای (کارامبولا)

میوه ای مومی و زرد طلایی که مزه مرکبات، سیب و آلو، میوه های ستاره ای در جنوب شرقی آسیا پرورش میابند. مزه آن ترش و شیرین است، هر میوه کمی کمتر از ۴۰ کالری دارد و منبع خوبی از ویتامین C است. کل میوه ستاره ای را بشویید، برش بزنید و بخورید. نیازی نیست پوست آن را بکنید یا هسته آن را جدا کنید. آن را به سالادها یا غذاهای شور اضافه کنید، یا به عنوان چاشنی استفاده کنید. اگر مشکلات کلیوی دارید آن را نخورید، زیرا میوه ستاره به طور طبیعی دارای اسید اگزالیک سنگ ساز کلیه است.

آکای

توت Acai (تلفظ ah-sigh-ee) از درخت خرما در جنگل بارانی برزیل نشأت می گیرد. این میوه ریز، تیره و گرد تقریباً به اندازه یک زغال اخته (با یک دانه بزرگ و غیرقابل خوردن) است و طعم شکلات و توت وحشی می‌دهد. Acai را می توانید در اسموتی ها و سایر نوشیدنی ها، یا خشک و مخلوط با گرانولا پیدا کنید. Acai دارای اسیدهای چرب ضروری سرشار از آنتوسیانین (مسئول رنگ بنفش آن) است.

انبه

در جنوب شرقی آسیا کشت می‌شود، رنگ انبه از سبز تا زرد و قرمز است. انبه که با ویتامین C همراه است، منبع خوبی از فیبر است و لذت بردن از آن آسان است. پوست را جدا کرده، دانه درشت را دربیاورید و از گوشت پرتقالی رنگ، غنی از طعم شیرین و گرمسیری لذت ببرید. انبه هارا می توان در همه حالت‌های تازه، منجمد یا خشک در غذاهای شیرین و خوش طعم پیدا کرد.

پاپایا

پاپایای گلابی شکل بومی آمریکای مرکزی است و دارای گوشت نرم و کره ای با دانه های فلفل خوراکی است. این میوه شیرین و مشکی می تواند به اندازه ۲۰ اینچ باشد اما به طور معمول حدود ۷ اینچ طول دارد، با حدود ۲۷۰ کالری، مقدار زیادی ویتامین C و مقدار زیادی فولات و پتاسیم. پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که در مواد نرم کننده گوشت استفاده می شود و در هضم پروتئین مفید است. از پاپایای تازه یا پخته شده، با فشار لیمو یا لیمو ترش لذت ببرید.

انار

انارهای پر از فیبر، در پاییز به صورت تازه در دسترس هستند. تقریباً به اندازه یک سیب، مغز این میوه قرمز پر از دانه هایی مانند نگین است که با غشای اسفنجی در جای خود نگه داشته می شوند. فقط دانه ها – ترش، شیرین و ترد – خوراکی هستند. برای آب قرمز یاقوتی انار را آبگیری کنید، یا دانه ها را به صورت ساده همراه با میوه، روی سالادها یا ماست و دسرهای کم چرب بخورید. یک و نیم فنجان زیر ۸۰ کالری دارد.

گواوا

آبدار، شیرین و اسیدی، طعم گواوا ممکن است شما را به یاد توت فرنگی و گلابی بیاندازد. پوست خوراکی آن ممکن است سفید، زرد، صورتی یا قرمز باشد و ممکن است بدون دانه باشد یا پر از دانه های کمرنگ و خوراکی باشد. طول گواوا به شکل گرد، بیضی یا گلابی، ۲-۴ اینچ است و منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. گواوا همچنین ویتامین A، فیبر، پتاسیم و فسفر به شما می دهد و می توانید از آن در آب میوه ها، مربا و دسرها استفاده کنید.

کیوی

این میوه های تخم‌مرغ شکل که در تاک (درخت مو) رشد کرده اند، به دلیل پوست قهوه ای کرکی و گوشت ترش و شیرین شناخته می شوند. کیوی فقط با ۴۳ کالری، با دو برابر یک پرتقال ویتامین C دارد، منبع خوبی از پتاسیم و فیبر است. با یک لایه بردار سبزیجات پوست بگیرید (اگرچه پوست قابل خوردن است) و از گوشت خوشمزه سبز یا طلایی و دانه های ریز و خوراکی آن لذت ببرید. از کیوی در سالادها، اسموتی ها، آب میوه ها یا ماست کم چرب استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها