مصرف میوه های تازه در تابستان

چه میوه هایی در فصل تابستان هستند؟ و چگونه می توانند برای سلامتی شما مفید باشند؟

تابستان دما گرم می شود ، روزها طولانی تر می شوند و فعالیت ها به وفور یافت می شود. میوه های تازه می توانند به شما کمک کنند تا در تمام طول فصل زنده بمانید (و رشد کنید!).

میوه های تابستانی به شما انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن می رسانند ، باعث خنک شدن و هیدراته شدن بدن می شوند و حتی می توانند از شما در برابر آفتاب محافظت کنند.

و به طور کلی ، مشخص شده است که میوه ها به طور چشمگیری در درمان و پیشگیری از انواع شرایط سلامتی موثر هستند.

به عنوان مثال ، مشخص شده است که آنها به کاهش بیماری قلبی کمک می کنند. استان کارلیای شمالی در فنلاند دامداران محلی را متقاعد کرد که برای افزایش مصرف میوه و بهبود سلامت شهروندان خود در برخی از مناطق مرتع خود توت بکارند.

با جایگزینی غذاهای حیوانی با توت ، همراه با سایر تغییرات سالم ، فقط در یک نسل ، این منطقه از یکی از بالاترین میزان بیماری های قلبی در جهان به یکی از کمترین موارد تبدیل شد. در جمعیت ۱۷۰ هزار نفری فنلاندی ، مرگ و میر قلبی عروقی بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است – یک دستاورد بی نظیر.

چشمگیر! اما این همه چیز نیست … میوه ها همچنین به بیماران در سراسر جهان کمک کرده اند تا وزن خود را کاهش دهند و سطح کلسترول LDL (بد) را کاهش دهند. و برخلاف تصور عمومی ، میوه ها می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

ناگفته نماند ، میوه به طور طبیعی شیرین است (نیازی به قند اضافی نیست) و بسیار خوشمزه است – چه به تنهایی میل شود و چه در یک اسموتی ، سالاد ، دسر یا غذای دیگر.

چرا میوه ای که در فصلی است بخوریم؟

در دنیای امروز ، بیشتر میوه ها در تمام طول سال در دسترس هستند.

اما میوه ها در فصل معمولاً تازه تر ، خوشمزه تر و مقوی ترند. وقتی غذاهایی را که طبیعت در نظر گرفته است می خورید ، غذاهای روشن ، ترد ، خوش طعم و غنی از مواد مغذی دریافت می کنید.

لحظه ای به لذت گاز گرفتن یک میوه تازه و رسیده مانند هلو فکر کنید. این یک تجربه کاملاً متفاوت از خوردن میوه هایی است که فاقد طعم و بافت مورد انتظار شما هستند ، مانند گوجه فرنگی های خارج از فصل.

طبیعت به ما غذاهایی می دهد که برای حمایت از سلامتی ما در زمان رشد طراحی شده اند. بنابراین هنگامی که میوه ها را در فصل مصرف می کنید ، به بدن خود مواد مغذی لازم را می دهید تا کار خود را انجام دهد و شما را به خوبی حفظ کند. و حتی ممکن است با طبیعت ارتباط و هماهنگی بیشتری داشته باشید.

میوه های فصلی نیز برای شما بهتر هستند. میوه های فصلی بجای اینکه زود چیده شوند ، به طور طبیعی اجازه رسیدن دارند. بنابراین ، این گیاه بیشتر در معرض آفتاب قرار دارد و میوه دارای مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان است.

به علاوه ، میوه های فصل معمولاً در بهترین قیمت خود هستند – این بدان معنی است که می توانید غذای سالم بخورید و به بودجه خود پایبند باشید.

تا آنجا که ممکن است ، انتخاب محصولات فصلی محلی ، اغلب بهترین انتخاب برای سلامتی شما و کره زمین است. (به این ترتیب ، لازم نیست محصول سخت و سنگین برداشت و در فواصل طولانی حمل شود).

۳ میوه تابستانی که به طرز خیره کننده ای سالم و از نظر طبیعی خوشمزه هستند

دیدن میوه بیشتر در بازار کشاورزان و فروشگاه مواد غذایی محلی نشانه مطمئنی از تابستان است.

سه میوه تابستانی زیر ارزش پرورش ، چیدن یا انتخاب از فروشگاه را دارند. شما از واقعاً سالم بودن آنها تعجب خواهید کرد …

هندوانه – با این میوه های گوارا گرما را بزنید

هندوانه با رنگ قرمز پررنگ و طعم آبدار ، میوه ای تابستانی است.

این یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است (احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که آن را در بسیاری از مهمانی ها و پیک نیک ها ببینید). و این یکی از میوه های بامزه ترین در جهان است – که ریشه آن از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال به قاره آفریقا باز می گردد.

هندوانه ها به غیر از سرگرم کننده بودن برای خوردن ، فوق العاده سالم هستند. به علاوه ، آنها یک غذای عالی هستند (یک هندوانه می تواند تا دوازده نفر را تغذیه کند).

فصل هندوانه از ماه مه تا سپتامبر ادامه دارد. در ایالات متحده هندوانه در سراسر کشور رشد می کند ، اما بیشتر آنها در ایالات گرم مانند فلوریدا ، جورجیا ، کالیفرنیا و تگزاس تولید می شوند. دیگر تولید کنندگان اصلی کارولینای شمالی ، کارولینای جنوبی ، آریزونا و ایندیانا هستند.

و در اینجا یک ابزار مفید وجود دارد: اگر در ایالات متحده هستید ، می توانید از طریق این لینک به پایین پیمایش کنید تا ببینید آیا تولید کنندگان هندوانه در نزدیکی شما هستند.

چرا هندوانه یک انتخاب سالم است

هندوانه بسیار فراتر از آب است. این میوه ها سرشار از ویتامین A (که برای سلامت چشم مهم است و باعث افزایش ایمنی می شود) و ویتامین C (تقویت کننده سیستم ایمنی بدن) هستند.

هندوانه سطح خوبی از ویتامین B6 (که به سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند) دارد. و همچنین منبع خوبی از پتاسیم ، ماده معدنی لازم برای تعادل آب (و جلوگیری از گرفتگی عضلات) است که به سلامت قلب شما نیز کمک می کند.

و این میوه منبع خارق العاده ای از لیکوپن است ، یک آنتی اکسیدان قوی که از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. در حقیقت ، به نظر می رسد فراهمی زیستی لیکوپن از هندوانه حتی بیشتر از گوجه فرنگی قرمز باشد.

هندوانه کمک می کند:

از گرمازدگی جلوگیری کنید

جلوگیری از سرطان

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

از سلامت چشم حمایت کرده و از تحلیل رفتن ماکولا جلوگیری می کند

از سلامت قلب و کاهش فشار خون حمایت کنید

نحوه انتخاب هندوانه

به دنبال هندوانه ای محکم و متقارن باشید که فاقد کبودی ، فرورفتگی و بریدگی باشد.

آن را بلند کن. هندوانه باید از نظر اندازه سنگین باشد (زیرا بیشتر آب است).

آن را برگردان در قسمت زیرین هندوانه باید یک لکه زرد کرمی از جایی که روی زمین نشسته و در آفتاب رسیده است ، داشته باشد. (یک لکه سفید یا سبز کم رنگ ، بلوغ را نشان می دهد.)

همچنین ، می توانید هندوانه را بزنید. یک هندوانه کاملا رسیده باید هنگامی که به آن ضربه می زنید ، یک صدای عمیق و توخالی داشته باشد تا صدای کم عمق ، یک صدا.

نحوه نگهداری هندوانه

هندوانه های کامل را در دمای اتاق نگهداری کنید.

هندوانه های خرد شده را در یخچال های داخل هوا در یخچال قرار دهید و ظرف پنج روز استفاده کنید.

حقایق جالب در مورد هندوانه ها

هندوانه های بی دانه در ایالات متحده محبوبتر و در دسترس می شوند بنابراین ممکن است تعجب کنید: آیا آنها از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند؟ نه ، در حقیقت ، آنها یک ترکیب ترکیبی هستند که با اصلاح نژاد تولید می شوند ، نه اصلاح ژنتیکی.

گوشت هندوانه دلپذیر است اما می توانید دانه های هندوانه (در صورت وجود) و پوست هندوانه را نیز بخورید.

حتما دانه های هندوانه را قبل از خوردن جوانه زده و پوسته بزنید تا از پوسته سخت و تلخ دانه خلاص شوید. و می توانید رنده های هندوانه را به صورت همزن بریزید و یا ترشی پوست هندوانه درست کنید.

انبه – با این میوه های شیرین و آفتابی رنگ خود را درمان کنید

انبه با طعم شیرین و خامه ای می تواند به شما در محافظت از گرمای تابستان کمک کند و به شما انرژی بیشتری بخشد.

این خوشمزه استوایی همه کاره ، که بعضا “پادشاه میوه” نیز شناخته می شود ، یکی دیگر از محبوب ترین میوه ها در جهان است. در هند ، انبه مقدس است و فکر می شود نماد عشق است.

انبه فقط در ماه های گرم تابستان رسیده است. در ایالات متحده ، انبه در فلوریدا ، هاوایی و جنوب کالیفرنیا کشت می شود. هند ، چین ، تایلند ، اندونزی و مکزیک رهبران جهانی در تولید انبه هستند.

چرا انبه یک انتخاب سالم است

انبه بسیار فراتر از یک غذای شیرین است. تمام قسمت های انبه – پوست ، برگ ، پوست و گودال – در داروهای قومی برای درمان و جلوگیری از انواع بیماری ها در طول قرن ها استفاده شده است.

میوه های انبه بیش از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی و مقدار زیادی فیبر دارند (که به شما در سیر ماندن کمک می کند و برای هضم خوب ضروری است).

آنها منبع عالی ویتامین A (برای چشم و سیستم ایمنی بدن شما مفید هستند) و ویتامین C (که به مبارزه با عفونت و بیماری های مزمن کمک می کنند) و منبع خوبی از پتاسیم هستند – در واقع ، این ماده معدنی حتی بیشتر از موز است!

بعلاوه ، هنگامی که انبه می خورید ، از آنتی اکسیدان زآگزانتین بهره مند می شوید که پرتوهای مضر نور آبی را فیلتر می کند و به محافظت از سلامت چشم کمک می کند.

اگرچه انبه می تواند بسیار شیرین باشد ، اما از نظر شاخص گلیسمی نسبتاً کم است ، بنابراین مقادیر متوسط ​​معمولاً قند خون را افزایش نمی دهد.

انبه می تواند کمک کند:

با گرمازدگی مبارزه کنید

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

قند خون را کنترل کنید

به جلوگیری از سرطان کمک کنید

سلامت چشم را بهبود ببخشید

از بیماری قلبی دفع کنید

نحوه انتخاب انبه

انبه را برداشته و کمی فشار دهید. انبه رسیده کمی مانند هلو می دهد. از مصرف میوه هایی که روی آنها شیره دارد خودداری کنید.

از ساقه انبه را بو کنید. انبه های رسیده معمولاً رایحه ای معطر ، شیرین و میوه ای دارند.

توجه: انبه در لیست Clean Fifteen کارگروه محیط زیست قرار دارد ، به این معنی که مقدار نسبتاً کم سموم دفع آفات دارند.

نحوه نگهداری انبه

انبه های سفت را می توان برای مدت چند روز در دمای اتاق روی پیشخوان گذاشت تا رسیده شود. (یا میوه را در یک کیسه کاغذی با یک سیب قرار دهید تا روند کار تسریع شود.)

ممکن است بتوانید انبه های رسیده را چند روز در یخچال ذخیره کنید بدون اینکه خراب شود.

انبه خرد شده را در یک ظرف ضد هوای داخل یخچال نگهداری کنید و ظرف یک تا دو روز غذا بخورید.

توت فرنگی – در بهترین حالت از این انفجارهای آبدار تابستان لذت ببرید

برای بسیاری از افراد ، طعم توت فرنگی تازه به معنای فرا رسیدن تابستان است. در حقیقت ، ماه کامل ژوئن ماه Strawberry Moon نامیده می شود زیرا زمان مناسبی برای جمع آوری توت فرنگی وحشی برای قبایل Algonquin است.

توت فرنگی محبوب ترین توت در ایالات متحده و یکی از محبوب ترین میوه ها است – اما حدس بزنید چه؟ توت فرنگی از نظر فنی توت یا میوه نیست. بذر توت فرنگی ، که در قسمت بیرونی آن است ، میوه های واقعی است و قسمت قرمز و گوشتی تقریباً ۲۰۰ دانه را در کنار هم نگه می دارد.

فصل اوج توت فرنگی آوریل تا ژوئن است. آنها در هر ایالت ایالات متحده رشد می کنند ، کالیفرنیا تاکنون بزرگترین تولید کننده است. فلوریدا و جورجیا نیز از مهمترین ایالت های تولید کننده هستند. و آنها میوه دولتی در دلاور هستند که حدود دو ده مزرعه توت فرنگی U-pick دارند. توت فرنگی نیز در هر استان کانادا کشت می شود.

در ایالات متحده ، می توانید از طریق این لینک به پایین پیمایش کنید تا ببینید آیا تولید کنندگان توت فرنگی در منطقه شما وجود دارد یا خیر.

اگر بتوانید توت فرنگی محلی را پرورش دهید یا پیدا کنید ، احتمالاً بهترین طعم ممکن را خواهید داشت. و اگر همیشه تحت تأثیر توت های سوپرمارکت نیستید ، این را در نظر بگیرید: شکر طبیعی پس از چیدن شروع به تبدیل شدن به نشاسته می کند ، بنابراین توت ها با گذشت زمان ترش و دانه دار می شوند.

چرا توت فرنگی یک انتخاب سالم است

توت فرنگی ممکن است رایج باشد ، اما به طرز شگفت انگیزی سالم است.

توت فرنگی در طول تاریخ به عنوان یک ماده مقوی عمومی برای سلامتی و برای انواع بیماری ها مانند مشکلات گوارشی ، سفید شدن دندان ها و تحریکات پوستی استفاده می شده است.

آنها یکی از ۵۰ ماده غذایی برتر هستند که بیشترین آنتی اکسیدان را در هر وعده دارند (طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است) – بنابراین مبارزه کننده قدرتمند بیماری هستند.

مقادیر قابل توجهی مواد مغذی گیاهی و فلاونوئیدها رنگ روشن آنها را به آنها می دهد. توت فرنگی دارای ویتامین C زیادی است (اونس انس بیشتر از مرکبات) ، فیبر و منگنز (ماده معدنی کمیاب مورد نیاز برای بسیاری از عملکردهای حیاتی).

آنها همچنین منبع خوبی از پتاسیم و فولات هستند (یکی از ویتامین های گروه B که از جمله سایر فواید کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند). و آنها غنی از آنتی اکسیدان هستند ، مانند کوئرستین ، که یک ضد التهاب طبیعی است.

توت فرنگی می تواند به شما کمک کند:

از سرطان دفع کنید

مصونیت خود را تقویت کنید

التهاب را کاهش دهید

بینایی سالم را حفظ کنید

خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید

تنظیم بهتر قند خون ، به ویژه هنگامی که بعد از غذا مصرف می شود

نحوه انتخاب توت فرنگی

توت فرنگی های براق ، محکم و چاق با رنگ قرمز روشن را انتخاب کنید. کلاه باید سبز روشن و سالم باشد. (بعد از چیدن ، دیگر بیشتر نمی شوند.)

از توت های خرد شده ، له یا نشت دار خودداری کنید.

توجه: در صورت امکان توت فرنگی ارگانیک را انتخاب کنید تا از سموم دفع آفات جلوگیری شود. توت فرنگی در لیست محصولات EWG’s Dirty Dozen با بیشترین سموم دفع آفات قرار دارد. حتی بدتر اینکه ، سموم دفع آفات که در تولید متداول استفاده می شوند سمی ترین سموم هستند.

نحوه نگهداری توت فرنگی

تا زمانی که آماده خوردن نشوید. به مدت سه تا پنج روز در یخچال (در صورت امکان در کشو).

اگر یک توت در سبد یا کاسه قالب ریخته شود ، این بدان معناست که هاگ کپک احتمالاً در کل بسته بندی پیموده است ، بنابراین تمام توت فرنگی ها باید به خوبی شسته شوند یا بسته به میزان آلودگی ، آنها را دور بریزید.

واقعیت جالب: وقتی کلاه سبز را جدا می کنید ، سلولهای موجود در میوه را پاره می کنید و آنزیمی را فعال می کند که ویتامین C را از بین می برد – بنابراین فقط قبل از مصرف یا سرو ، برگ ها را جدا کنید.

و در اینجا لیستی از میوه های تابستانی وجود دارد:

زردآلو

تمشک ها

بلوبری (همه چیز را در مورد مزایای سلامتی آنها در اینجا یاد بگیرید)

زغال اخته

طالبی

مویز

انجیر

انگور فرنگی

انگور

هاکلبری

لیموترش سبز

لیچی

انبه

توت

ماسکلمون

شلیل

پاپایا

هلو

آناناس

آلو

تمشک

توت فرنگی

هندوانه

تابستان خود را با طعم میوه تازه جشن بگیرید

شما احتمالاً از خوردن میوه های تازه در تابستان ، تازه یا از فروشگاه ، خاطرات خوبی دارید.

من مخصوصاً دوست داشتم که در چمن بنشینم و هندوانه را با یک نمک نمک بخورم و با خانواده ام مسابقات دانه هندوانه بخورم و با مادربزرگم زغال اخته تازه بچینم.

و هر تابستان به شما فرصت می دهد خاطرات جدیدی ایجاد کنید که شما و عزیزانتان می توانید برای سالهای آینده گرامی داشته باشید.

بدن شما نیز از شما تشکر خواهد کرد. خوردن میوه های تازه عطش شما را برطرف می کند و یک میان وعده فوری خنک کننده است. مصرف میوه های تابستانی به شما کمک می کند تا بهترین حالت را داشته باشید و احساس خوبی داشته باشید – و می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات شایع بهداشتی فصلی مانند کمبود آب بدن و کمبود مواد مغذی در خارج از خانه و تعریق کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *