خانهتغذیهجینسینگ
تغذیه زندگی سالم سبک زندگی

جینسینگ

جینسینگ گیاهی است که قرن ها به عنوان درمان در آسیا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان است.

مزایای سلامتی جینسینگ

دو نوع اصلی جینسنگ وجود دارد: جینسنگ آسیایی یا کره ای (Panax ginseng) و جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius). مطالعات نشان داده است که انواع مختلف مزایای متفاوتی دارند. در طب سنتی چینی، جینسنگ آمریکایی نسبت به انواع آسیایی کمتر محرک تلقی می شود.
اگرچه بسیاری از گیاهان دیگر جینسنگ نامیده می شوند – مانند eleuthero یا جینسنگ سیبری – اما حاوی ماده فعال جینسنوزیدها نیستند.
جینسنگ به طور سنتی برای تعدادی از بیماری ها استفاده می شود. با این حال، مزایای آن برای اکثر آنها به طور جدی مورد بررسی قرار نگرفته است.

مزایای استفاده از جینسینگ:

ایجاد ایمنی.

برخی مطالعات نشان داده اند که جینسینگ ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک نوع خاص عصاره جینسینگ آمریکایی ممکن است تعداد و شدت سرماخوردگی را در بزرگسالان کاهش دهد.

تنظیم قند خون.

چندین مطالعه روی مردم نیز نشان داده است که جینسینگ ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد.

بهبود تمرکز

برخی از شواهد اولیه وجود دارد که نشان می دهد جینسینگ می تواند باعث افزایش کوتاه مدت تمرکز و یادگیری شود. برخی از مطالعات عملکرد ذهنی ، جینسنگ را با عصاره برگ درخت جینکو ترکیب کرده اند ، یکی دیگر از داروهای سنتی که به زوال عقل کمک می کند. در حالی که این مطالعات جذاب هستند ، بسیاری از کارشناسان احساس می کنند که ما به شواهد بیشتری نیاز داریم.

جینسینگ همچنین به عنوان راهی برای بهبود خلق و خو و افزایش استقامت و همچنین درمان :

سرطان
بیماری قلبی
خستگی
اختلال در نعوظ
هپاتیت C
فشار خون بالا
علائم یائسگی
مورد مطالعه قرار گرفته است. در حالی که برخی از این کاربردها امیدوار کننده هستند، شواهد قطعی نیستند.

مقدار مصرف جینسینگ

دوزهای استانداردی برای هیچ بیماری مشخص نشده است. مواد با کیفیت و فعال موجود در مکمل ها ممکن است از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. این امر تعیین دوز استاندارد را دشوار می کند.

نحوه استفاده

می توانید جینسنگ را به عنوان مکمل غذایی به شکل چای، گیاهان خشک شده، کامبوچا، پودر یا کپسول دریافت کنید.

در غذا

هیچ منبع غذایی طبیعی جینسینگ وجود ندارد. گاهی جینسینگ به نوشیدنی ها و غذاهای انرژی زا اضافه می شود.

خطرات آن

اثرات جانبی.

عوارض جانبی این گیاه به طور کلی خفیف است. گزارش شده است که باعث عصبی شدن و بی خوابی می شود. استفاده طولانی مدت یا دوزهای زیاد آن ممکن است منجر به سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده و علائم دیگر شود. زنانی که به طور مرتب از جینسینگ استفاده می کنند ممکن است تغییرات قاعدگی را تجربه کنند. همچنین گزارش هایی از واکنش های آلرژیک به این گیاه گزارش شده است.

اثرات.

در صورت مصرف هرگونه دارو بدون مشورت با جینسنگ استفاده نکنید. به ویژه در صورت مصرف داروهای دیابت، زیرا جینسینگ ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارد. همچنین می تواند با وارفارین و برخی از داروهای ضد افسردگی تداخل داشته باشد. کافئین ممکن است اثرات محرک جنسینگ را تقویت کند.

خطرات.

برای جلوگیری از عوارض جانبی جینسنگ، برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که نباید بیش از ۳ ماه – یا گاهی اوقات فقط چند هفته – از آن استفاده کنید.

با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، جینسینگ برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها