خانهزندگی سالمغلات سالم و نحوه لذت بردن از آنها
زندگی سالم سبک زندگی غذا ویتامین و مواد معدنی

غلات سالم و نحوه لذت بردن از آنها

ذرت خوشه‌ای

بسیاری از فرهنگ ها از این دانه غلات باستانی لذت می برند. این یک غذای اصلی برای مردم آفریقا است. در خاورمیانه، آن را به نان و کوسکوس تبدیل می کنند. و در ایالات متحده، این دانه فاقد گلوتن در میان کسانی که به بیماری سلیاک، اوتیسم، ADHD یا سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند، محبوب است. می توانید سورگوم پاپ کنید و مانند پاپ کورن بخورید یا از آرد آن در نان، پیتزا و کالاهای پخته شده استفاده کنید.

گندم سیاه

این یک دانه یا گندم نیست. گندم سیاه در حقیقت پسر عموی گیاه ریواس است. اما نوعی دانه در نظر گرفته می شود زیرا مانند یک دانه استفاده می شود. گندم سیاه تمام نه اسید آمینه ضروری را دارد که آن را به یک پروتئین کامل تبدیل می کند و سرشار از ویتامین های گروه B است. بیشتر به عنوان ماده ای در پنکیک سالم و رشته فرنگی شناخته می شود. نکته مثبت: گندم سیاه تست جایگزین خوبی برای کروتون است تا کرانچ را به سالادها اضافه کند.

جو

این غذای اصلی یکی از قدیمی ترین غلات بشریت است. مصر باستان آن را چنان ارزشمند می دانست که مومیایی ها را با گردنبند جو دفن می کردند. جو از همه غلات کامل فیبر بیشتری دارد. این شامل یک فیبر محلول به نام بتا گلوکان است که کلسترول را پایین نگه داشته و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. غلات کامل و جو پوسته بیش از نسخه مروارید آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی را در خود جای داده است.

جو دوسر

جو دوسر در کاسه صبحانه شما بذر علف جو دوسر است. اکثر انواع آن پهن شده و بخارپز می شوند بنابراین زودتر طبخ می شوند. جو دوسر فیبر زیادی دارد تا احساس سیری طولانی تری داشته باشید. از نظر کربوهیدرات کم نیستند اما می توانند به تعادل قند خون و انسولین کمک کنند. جو دو سر از سایر غلات شیرین است. اما آنها در غذاهای خوش طعم نیز به خوبی کار می کنند. آنها را نان تست کنید و به جای برنج آربوریو در ریزوتو از جو دو سر استفاده کنید.

ارزن

این یک اصطلاح چتر برای گروهی از علف های مرتبط با بذرهای کوچک است. انواع مختلفی از ارزن وجود دارد، از جمله صدف، دم روباهی، پروسو و انگشتی. از آن برای تهیه نان های تخت در هند و فرنی و آبجو در آفریقا استفاده می شود. می توانید از آرد ارزن برای پنکیک بدون گلوتن، کلوچه و غذاهای دیگر استفاده کنید. ارزن مملو از منگنز است، ماده معدنی که استخوان ها و مغز شما را سالم نگه می دارد.

کوینو

این دانه کامل بدون گلوتن از نظر فنی یک دانه است. که واضح است، غنی از پروتئین کامل، فیبر، منگنز، فسفر، منیزیم، فولات و ویتامین B1 است. از آن در سالادها و سوپ ها استفاده کنید. آن را جانشین برنج، در سیب زمینی سرخ شده کنید، یا آن را در شیر بپزید و از آن به عنوان غلات صبحانه لذت ببرید. ممکن است بخواهید کینوا را قبل از پختن آبکشی کنید تا ساپونین ها، یک ماده شیمیایی گیاهی طبیعی که ممکن است تلخ باشد، از بین برود.

بلغور

این هسته گندم است که از قبل پخته شده است. بلغور تقریباً مانند ماکارونی پس از ۱۰ دقیقه در آب گرم زنده می شود. دارای عطر و طعم مغذی و بافتی جویدنی است. شما به احتمال زیاد طعم بلغور را در تابولا، سالاد مدیترانه ای چشیده اید. بلغور همچنین می تواند سالاد های دیگر و همچنین سوپ ها را به صورت فله ای تهیه کند. این فیبر بیش از کینوا، جو دوسر و ارزن است که به سلامت روده کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند.

برنج جنگلی

علی رغم نام آن، این برنج نیست بلکه یک دانه چمن آبزی است. برنج جنگلی تقریباً در امتداد آبراهه ها تقریباً در هر ایالت آمریکا رشد می کند. پروتئین و فیبر برنج جنگلی دو برابر برنج قهوه ای است اما آهن و کلسیم کمتری به شما می دهد. همچنین ۳۰ برابر بیشتر از برنج سفید قدرت آنتی اکسیدانی دارد. بعلاوه، برنج وحشی مقدار نسبتاً کمی چربی دارد بنابراین مدت زمان بیشتری تازه باقی می ماند.

فارو

سربازان رومی آن را به عنوان بخشی از سهمیه ارتش خود می خوردند. امروزه فارو ماده اصلی تشکیل دهنده برخی از بهترین پاستاهای جهان است. اِمِر نیز نامیده می شود، یک چهارم فنجان آن دارای ۷ گرم پروتئین و فیبر است، به علاوه ۱۰٪ آهن، منیزیم و ویتامین های گروه B مورد نیاز روزانه. فارو کامل یک دانه کامل است، اما نسخه مروارید آن نه. سعی کنید در دستور العمل های خود فارو را جایگزین ماکارونی و برنج کنید.

تِف

این دانه باستانی به اندازه دانه خشخاش از علفی تهیه می شود که بیشتر در اتیوپی و اریتره می‌روید. از آرد تِف برای تهیه نان پهن در آفریقای شرقی استفاده می شود. کلسیم آن سه برابر سایر غلات است. و از آنجا که teff برای پردازش بسیار ریز است، همیشه کامل است. تف بدون گلوتن است. می توانید با آن بپزید و یا آن را روی سبزیجات یا سوپ بپاشید.

چاودار

Rye grains and ears

این ماده قرن ها به عنوان علف هرز مورد توجه قرار نمی گرفت، اما به دلیل اینکه در آب و هوای سرد و مرطوب رشد می کند، محبوبیت زیادی پیدا کرد. چاودار بی نظیر است زیرا هم در اندوسپرم و هم در سبوس دارای فیبر است. این باعث می شود که شاخص گلیسمی کمتری نسبت به غلات دیگر داشته باشد. چاودار برای افرادی که دیابت دارند و باید سطح قند خون خود را ثابت نگه دارند خوب است. نان های تهیه شده با آرد چاودار غالباً دارای دانه های تره هستند. بنابراین شما ممکن است فکر کنید طعم چاودار شیرین بیان مانند است، در واقع از گیاه گراو است.

گندم کامل

گلوتن، پروتئینی که به کشش و افزایش نان کمک می کند، به همین دلیل گندم یکی از غلات بسیار پرکاربرد در کره زمین است. گندم انواع مختلفی دارد از جمله قرمز، سفید، بهاری و زمستانی. بسیاری از افراد به دلیل داشتن مقدار زیادی گلوتن، از گندم کامل استفاده نمی‌کنند. اما گندم کامل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند به شما در کنترل فشار خون کمک کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

فریکه

این دانه در غذاهای آمریکایی نسبتاً ناشناخته است. اما freekeh که free-kah تلفظ می شود، قرن هاست که در خاور میانه جز اصلی هرچیزی محسوب می شود. از گندم جوان تهیه شده و بو داده تا عطر و طعم دودی به آن بخشد. مانند بلغور، جویدنی، مغزدار و دارای تعداد زیادی پروتئین، فیبر و ویتامین است. فریکه به سرعت می پزد و به عنوان فرنی یا پلو به خوبی کار می کند.

بری گندم

این هسته گندم کامل معمولاً در اطراف برنج یا اطراف سایر حبوبات و غلات آویزان می شود. توت گندم همان چیزی است که برای تهیه آرد گندم کامل استفاده می شود. مدت زمان جوشیدن تقریباً یک ساعت طول می کشد. بنابراین برخی از دستور العمل ها ممکن است توصیه کند که آنها را یک شب خیس کنید. استخوان ها و عضلات شما عاشق ویتامین E و منیزیم هستند. در مقایسه با سایر غلات، توت گندم نسبتاً کم کالری است.

اسپلت

نوعی گندم قدیمی با گوش های ریش دار و سنبلچه ای که هر کدام حاوی دو دانه باریک هستند، که به طور گسترده رشد نمی کنند اما به عنوان یک غذای سالم مورد پسند قرار می گیرند.

این نوعی گندم با محتوای پروتئین بالاتر است. بیشتر به دام داده می شود. اما برخی از افراد مبتلا به آلرژی گندم به دلیل عدم حساسیت به آن، به اسپلت روی می آورند. از توت های اسپلت مانند برنج یا ماکارونی استفاده کنید، یا آرد گندم سفید یا سبوس دار خود را با اسپلت عوض کنید.

ذرت

شما ممکن است آن را به عنوان ذرت بدانید. ذرت هم دانه است و هم یک سبزی. اگرچه بخاطر داشتن پروتئین یا فیبر زیاد جایزه ای به دست نخواهد آورد، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که ذرت دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به بسیاری از غلات یا سبزیجات است. ذرت ستاره پولنتا، تورتیلا و البته پاپ کورن است. آن را تازه از لپه بخورید. ذرت کنسرو شده یا منجمد می تواند به دو روش شیرین و لذیذ در دستور غذایی عمل کند.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه طب سنتی به پیوندید

گیاهان شفا بخش و جادویی
خبرها رو روزانه دریافت کنید!

با عضویت توی خبرنامه از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات طب سنتی خبردار شوید.

خانه
0 علاقه مندی ها
حساب من
دسته بندی ها